5 důvodů proč je copywriting důležitý & co je to?

Design, marketing či třeba SEO jsou součástí kompletního marketingového plánu, ale copywriting, to je takové lepidlo, který to všechno spojuje. Copy dává vašemu designu smysl a pokládá základy pro váš obsahový marketing či SEO. Kvalitnější copywriteři vám pomohou převést více uživatelů na zákazníky a my vám chceme ukázat jak velká výhoda to je.

Chystáte se tvořit web?

A víte jaké jsou nejlepší nástroje na tvorbu webů?

Máme pro vás veliké srovnání většiny v česku dostupných programů na tvorbu webů!

1. Copywriting pomáhá prodávat

Dobrý copywriting je dobrý základ prodeje. Co totiž namotivuje člověka koupit produkt více, než když si o něm něco přečte či uslyší? A to vše je samozřejmě copywriting. Pokud budete mít u produktu na čištění napsáno “Obsah 100 ml, hmotnost 0,1 kg, složení tamto a ono”, je to dobrá a pravdivá informace, ale asi toho moc neprodá. Jakmile máte u stejného produktu “Vyčistí i ty nejtěžší skvrny rychle a jednoduše”, hned má potenciální zákazník větší tendenci produkt koupit – protože má produkt správné copy.

2. Udržuje uživatele déle na webu

A nejen na webu ale celkově u textů, ať už na webových článcích, u příspěvku na sociálních sítích či časopisu. Pokud máte texty dlouhé, nudné a se špatnou skladbou vět, většině lidem se nebudou chtít číst. Jestliže ovšem vlastníte texty čtivé, jednoduché a informativní, čtenáři u textů zůstanou mnohem delší dobu a vy díky tomu získáváte více jejich času a co víc – čtenáři si vás více oblíbí. To může vést až k tomu, že vás poté budou více preferovat, například oproti vaší konkurenci.

3. Pomáhá přesvědčovat

Copywriting má nesmírnou moc. Protože se jedná o psané či mluvené slovo, je to nejzákladnější typ komunikace. Proto je díky copywritingu nejjednodušší sdělit misi, kterou chcete, aby lidé znali. Pomáhá vám tedy lidi přesvědčit o čemkoliv chcete. Můžete si tak pomoct lidem sdělit, že vaše firma bojuje za zdravé životní prostředí a přesvědčit tak lidi, aby se k vám přidali. Můžete díky němu přesvědčit lidi o tom, že je vaše káva ta nejlepší a nalákat tak zákazníky do vaší kavárny, nebo můžete lidi nalákat na to, že je váš produkt nejlepší ve své kategorii a přesvědčit je tak, aby si ho pořídili. Copywriting má obrovskou moc, nebojte se tak použít její kousek.

4. Buduje důvěru

Vzhledem k tomu, že jak už jsme několikrát zmínili, copywriting přímo komunikuje s potenciálním zákazníkem, odběratelem či klientem, pomáhá vám budovat důvěru. Obzvláště, pokud se s vaším brandem klient setkává opakovaně. Cílíte například facebook reklamou na potenciální zákazníky? Pokud volíte vlídná slova, která potvrzují, že je váš web důvěryhodný, dříve či později vám lidé začnou věřit. A nejen to. Máte-li například produkt a spojíte se s některými z vašich zákazníků pro napsání recenze na produkt, můžete to s důvěrou naprosto vyhrát. Jednoduše, copywriting dokáže opravdu vybudovat vztah.

5. Odlišuje vás od ostatních

Pátým bodem máme, že vás copywriting odlišuje od davu konkurence. Když máte opravdu šikovného copywritera s autentickými texty, lidé si vás díky tomu i zapamatují a odliší vás to tak od ostatních. Správný copywriter by měl být věcný a trefný, ale zároveň umět pobavit a být čtivý. Každý umí napsat “kupte si náš produkt”, ale přesvědčit lidi proč by měli, to je ta správná magie copywritingu.

Co přesně je copywriting?

Jedná se o umění a vědu psaní textu (texty použité na webových stránkách, v reklamách, propagačních materiálech atd.), které prodávají váš produkt nebo službu a přesvědčují potenciální zákazníky, aby si u vás například něco koupili. V mnoha ohledech je to jako najímat obchodníka, který osloví všechny vaše zákazníky. Prodejní tým kontaktuje zákazníky jeden po druhém; copywriter je oslovuje všechny najednou prostřednictvím billboardů, reklam v časopisech, prodejních textů, blogových příspěvků a dalších.

Copywriting je tedy proces psaní přesvědčivých marketingových a propagačních materiálů, které motivují lidi k nějaké formě akcí, jako je nákup, kliknutí na odkaz, darování věci nebo naplánování konzultace.
Tyto materiály mohou zahrnovat písemné propagace, které jsou publikovány v tištěné podobě či online. Mohou také zahrnovat audio materiály, jako jsou skripty pro videa nebo reklamy.

Text v těchto materiálech je známý jako „copy“, odtud název „copywriting“.

Možná si to neuvědomujete, ale copywriting je všude.
Začněme třeba tím, že se podíváte do své poštovní schránky, najdete několik zřejmých příkladů copywritingu. Propagace místních restaurací, katalogy, dopisy od charitativních organizací, letáky obchodů nebo prodejní dopisy pro různé produkty a služby. To vše jsou formy copywritingu.
Svět copywritingu však dávno přesahuje tištěné materiály.
Mnoho z toho, co čtete online, je také copywriting, včetně většiny webových stránek, zpráv a článků či dokonce e-mailů, které obdržíte po registraci.
Vezměte si například sociální sítě. Když vás lákají na zaregistrování, nepoužívají věty typu “Zaregistrujte se do sítě”, nebo “Vytvořte si nový účet”. Většinou naopak můžeme vidět texty jako “propojte se s přáteli”, nebo “Přidejte se do komunity”. To je příklad copywritingu. Když víte, že v této síti najdete vaše přátele, hned máte větší chuť se do ní přidat.

Televizní reklamy, recenze produktů na YouTube a dokonce i krátká videa „jak na to“ o používání produktu – to vše jsou zase příklady mluveného copywritingu.

Kdo je to copywriter?

Copywriter je profesionální autor odpovědný za psaní textu nebo kopií použitých v marketingových a propagačních materiálech. Je to někdo, kdo umí prodat, kdo umí vymyslet ty právné chytlavé texty a nalákat potenciální zákazníky, aby se stali skutečnými zákazníky.

Možná jste už slyšeli různé mýty o spisovatelích, například tvrzení, že se spisovatelé s talentem už narodí a že se nemůžete „naučit“ psát.
Nebo jste možná slyšeli opak, že psaní nevyžaduje žádné dovednosti a zvládne to každý.

Pokud jde o copywriting, oba tyto mýty nejsou pravdivé.

Copywriteři jsou profesionálové, kteří se naučili své řemeslo. Nikdo z nás se nenarodil s vědomím, jak psát vynikající copy, ale je to určitě dovednost, kterou se téměř každý s trochou vytrvalosti dokáže naučit.

Možná kvůli mýtům o spisovatelích zůstával copywriting dlouho poněkud zanedbaným povoláním, kterému se mnoho lidí nevěnuje, ale v posledních letech copywriterů jen přibývá. A to je dobřě!  Ostatně, není se čemu divit. Je to skvělá práce a firmy jsou ochotné si za kvalitní texty dost připlatit.

Kam dál?

5 důvodů proč je copywriting důležitý & co je to?

7 největších grafických trendů používaných v roce 2020

5 důvodů, proč mít na svém webu https & Co to je?