6 důvodů, proč mít responzivní web & Co to je?

Responzivní design pomáhá s mnoha problémy, které u webu mohou nastat. Díky responzivitě bude web uživatelsky přívětivý pro mobilní zařízení, díky čemuž bude celý zážitek z vašeho webu pro návštěvníka úplně něčím jiným než doteď.

Žijeme v době smartphonů, počítačů a tabletů. Z tohoto důvodu je důležité, aby byl váš web viditelný na co největším počtu zařízení, protože nikdy nevíte, jaké zařízení někdo k zobrazení vaší stránky použije.

Chystáte se tvořit web?

A víte jaké jsou nejlepší nástroje na tvorbu webů?

Máme pro vás veliké srovnání většiny v česku dostupných programů na tvorbu webů!

Co je responzivní design?

Na začátek si pojďme říct, co to ten responzivní design vlastně je. Jedná se o design webu pro mobily a tablety. Pokud má být web responzivní, měl by mít tři verze – pro desktop (počítač), tablet a mobil. Jedná se ovšem o stejný web, takže kód za webem je pouze jeden, jen se mění vzhled. Responzivní design poznáte i tak, že pokud na PC ztenčíte okno prohlížeče, responzivní web by se měl přepnout do tabletové verze. 

Responzivita je v dnešní době velice důležitá a to hlavně proto, že v dnešní době větší procento lidí používá více mobil než počítač.

1) vypadá to profesionálně

Web, který není responzivní na mobilu prostě nepůsobí dobře. Nedělá to vaší společnosti příliš dobrý image a celkově, působí to zastarale, jakoby jste zaspali dobu. V dnešní době je konkurence hrozně moc a když nebudete mít responzivní web, může se stát, že vás to bude stát hodně potenciálních klientů, nebo zákazníků.

2) Zlepšuje to uživatelský zážitek

S verzí pro mobily je možné si hodně vyhrát tak, aby byla uživatelsky přívětivá a intuitivní. A působí to velmi dobře. Prvky, které jsou na PC užitečné na mobilu být nemusí. Pokud nastavíte správné velikosti tlačítek, obrázků, textu či nadpisů, čtenář má hned z vašeho webu úplně jiný pocit. 

3) Je to levnější varianta, než vytvářet speciální web pro mobily.

Responzivní weby jsou weby s jedním kódem, jen upraveným zvlášť pro počítač, zvlášť pro tablet a zvlášť pro mobil. Znamená to tedy, že nemusíte platit speciálně nový web pro mobily, což by vás vyšlo pravděpodobně dost draho. POuze necháte web upravit a udělat responzivní

4) Flexibilita v oblasti úprav

Pokud máte web s responzivním designem, můžete v něm provádět změny snadno a rychle. Nemusíte se starat o provedení změn na dvou webových stránkách. Tato flexibilita je obrovskou výhodou, třeba když chcete jen rychle upravit třeba překlep, nebo chybku ve vašem webu – stačí to udělat jen jednou.

5) Lepší optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Optimalizace vyhledávače, neboli SEO, je strategie, kterou mnoho společností používá k tomu, aby byly více vidět ve výsledcích google. Čím blíže jste k vrcholu, tím větší je šance, že vás potenciální zákazníci najdou. Responzivní design může se SEO pomoci, protože Google dává přednost webům, jež jsou vhodné pro mobilní zařízení. V kombinaci s dalšími SEO faktory vám responzivita může pomoci výrazně zlepšit výsledky ve vyhledávačích.

6) Snadná správa webu

Většina společností, zejména menších, nemá příliš mnoho času na aktualizaci obsahu či vzhledu svých webových stránek. Díky responzivitě je taková správa webu o mnoho jednodušší, jelikož se staráte pouze o jeden web.

Proč mít web responzivní?

Konečným cílem responzivního designu je vyhnout se zbytečným přibližováním a oddalováním obrazovek, posouváním, zvětšováním nebo zmenšováním, ke kterým dochází u webů, které nejsou optimalizovány pro různá zařízení. Často je velmi obtížné se na těchto stránkách orientovat a může vás to dokonce stát potenciální zákazníky, kteří jsou frustrovaní snahou přijít na to, jak něco udělat.

Responzivní design webových stránek také nahrazuje předchozí potřebu navrhnout speciální mobilní web pro uživatele smartphonů. Nyní místo navrhování více webů pro různé velikosti obrazovek můžete navrhnout pouze jeden web, který se automaticky zvětší nebo zmenší tak, aby odpovídal zařízení, na kterém je zobrazen.

Žijeme v době smartphonů, počítačů a tabletů. Z tohoto důvodu je důležité, aby byl váš web viditelný na co největším počtu zařízení, protože nikdy nevíte, jaké zařízení někdo k zobrazení vaší stránky použije.

Statistiky responzivních webů naznačují, že je rozumné oslovit diváky na počítačích i na mobilech. Počet mobilních diváků nyní převyšuje desktop a pravděpodobně se bude stále navyšovat vzhledem k čím dál tím větší dostupnosti smartphonů.

Kam dál?

10 nejlepších hostingů zdarma - srovnání 2020

9 jednoduchých kroků jak vytvořit logo

21 nejlepších free fotobanek